Saturday, January 2, 2010

alhamdulillah......

Alhamdulillah.....syukurku kepadaNYA...dalam mengharungi kehidupan ujian demi ujian bakal datang selagi hidup selagi itulah ujian itu datang...semalam aku sempat menatap kitab karangan syeikh mustafa mahmud....menerangkan tentang mengapa,kenapa dan bagaimana ujian itu datang dan cara mengatasinya....alhamdulillah....alhamdulillah...pada tanggal 4/12/2009 jam 5.16 minit petang selamat jua majlis pertunangan aku dengan si dia....sudah lama aku mengharungi ujian..alhamdulillah..bagi segelintir orang yang tak mengerti tentang hakikat hidup hakikat ujian hakikat kesabaran tohmahan pasti akan di lemparkan...subhanallah...semoga allah mengampunkan mereka...ada yang mempersoalkan ada yang mengiyakan...kenapa dan mengapa?ohhh tuhan engkau maha pembalas dan maha pengampun..ada suara2 yang mengatakan aku keam kabut masuk meminang kerana ada orang bakal masuk meminang kononnya aku seolah2 nak mempermainkan..subhanallah...kesabaran aku masih terbatas...berapa lama aku mengharungi ujian ini siapa yang tau...betapa perit aku harungi siapa yang tauu...ermmm untuk pengetahuan ustazah2 yang kuarng memahami hakikat ujian janganlah membuka salah akan pekong yang tida benar betulnya...ingatlah sabda baginda saw sesungguhnya kemenangan bersama kesabaran..bukan aku mendabik dada bukan aku bermegah bukan aku berbangga kerana semua ini dari yang maha pemberi...subhanallah..selepas ibuku yang tercinta menyarungkan cincin dijarinya...ada lagi suara2 yang tidak memahami hakikat ujian menyuarakan kegopohan mereka...subhanallah semoga akal mereka masih waras...atau mereka belum menerima ujian seperti aku akan menerima ujian selepas aku...dalam ilmu2 kejiwaan ataupun tasauff ulama banyak menerangkan kenikmatan menerima ujian sebelum kebahagiaan..subhannallah...maha suci..tuhanku sujud syukurku diatas rahmat ini..apa yang aku harapkan insyaallah bila diijab qabulkan aku dapat menunaikan tanggungjawab sebagai suami seperti yang ditetapkan islam..biarpun yang berlaku tasamuh paling penting dalam membentuk keluaraga yang diredoi...dan dia juga menjadi isteri yang taat kepada agama dan aku...kerana diantara ciri2 isteri yang tidak berbau syurga adalh isteri yang menyembunyikan dan menipu suami...spertimana sabda baginda saw malaikat akan melaknat isteri yang apabila dipanggil suami dia berpaling yakni enggan bersama suami...subhanallah..akhir kalam doakan aku.....

No comments:

Post a Comment